sob. Gru 14th, 2019

Honda E – elektryczne miejskie auto o dużej mocy

auto-motor-und-sport.de

Honda E – pierwszy model ze specjalnej platformy elektrycznej stworzonej przez Hondę. Według producenta to dopiero początek!

Dopiero co poznaliśmy nazwę nowego, elektrycznego samochodu miejskiego Hondy, a już teraz znamy o wiele więcej danych technicznych.

Silnik umieszczony z tyłu auta i napędzający tylne koła ma zbilansować wagę na obu osi i sprawić, że auto będzie się świetnie prowadzić. Moc silnika to zawrotne 150 KM, co jak na auto miejskie aż nadto potrzebne. Jednak prawdziwe wrażenie robi moment obrotowy, 300 Nm dostępnych od samego startu. Osiągi auta nie zostały ujawnione.

Honda E
Honda E Źródło: motor1.com

Baterie już nie robią takiego wrażenia, ale w zupełności powinny wystarczać na miejskich drogach. Pojemność akumulatorów do 35,5 kW, ładowanie do 80% może odbyć się w ok. 30 minut. Całkowity zasięg tego samochodu wylicza się na 200 km. Mało w porównaniu do innych modeli elektrycznych, ale powinno to spokojnie wystarczyć w miastach, gdzie będzie najczęściej używany. Akumulatory umieszczone są bardzo nisko, dlatego środek ciężkości jest odpowiednio zbilansowany.

Honda E wyposażona jest w funkcję Single Pedal Control, która jest bardzo przydatna, ale wymaga wyćwiczenia odpowiednich reakcji. Po aktywacji funkcji kierowca ma możliwość przyspieszania i spowalniania samochodu jednym pedałem. Kiedy wciska gaz samochód przyspiesza, kiedy zwalnia pedał samochód zaczyna wytracać prędkość.

Kolejną nowością jest brak lusterek, w ich miejsce zamontowane są kamery, które przekazują obraz wprost na monitory na desce rozdzielczej. Brak martwego pola oraz mniejszy opór powietrza to główne zalety takiego rozwiązania.

Honda E Żródło: kanał HDP na youtube.com

Długość auto to 3,9 m, waga ok. 1,5 tony.

Konkurencją dla Hondy E mogą być auta MINI. Producent jakiś czas temu zapowiedział elektryfikację swojej floty.